Koordynator ds. biznesu miedzynarodowego i zarzadzania marka
Prof. dr hab. Marzanna Katarzyna Witek-Hajduk
Profesor nauk ekonomicznych, kierownik Katedry Biznesu Międzynarodowego w Kolegium Gospodarki Światowej w SGH Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.
Jest absolwentką Wydziału Handlu Zagranicznego w SGH Szkole Głównej Handlowej w Warszawie (dawnej SGPiS), stypendystką rządu Finlandii (stypendium na Uniwersytecie w Tampere), a także laureatką nagrody Ministra ds. młodzieży dla najlepszych absolwentów szkół wyższych.
Po studiach przez lata łączyła pracę naukową w SGH w Warszawie z praktyką biznesową m.in. w handlu zagranicznym i realizując usługi doradcze i szkoleniowe z zakresu marketingu, brandingu i biznesu międzynarodowego dla przedsiębiorstw. Od wielu lat jest członkiem Rady Marek Superbrands Polska.
Była prodziekanem Kolegium Gospodarki Światowej, a także prodziekanem Szkoły Doktorskiej w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Jest pomysłodawcą i kierownikiem Podyplomowych Studiów Zarządzania Marką, Podyplomowych Studiów Zarządzania na Rynku Dóbr i Marek Luksusowych, Podyplomowych Studiów zastosowania sztucznej inteligencji (AI) w marketingu, a także Podyplomowych Studiów Menadżer Biznesu Międzynarodowego.
Była kierownikiem i wykonawcą w licznych projektach badawczych, w tym także finansowanych ze środków d. Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego i Narodowego Centrum Nauki, dotyczących problematyki strategii umiędzynarodowienia, zarządzania marką, w tym strategii marek producentów oraz marek detalistów, międzynarodowych strategii marek z rynków wschodzących, a także aliansów marketingowych, ewolucji modeli biznesu polskich przedsiębiorstw i relacji producenci-detaliści w kontekście modeli biznesu, internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw, w tym tzw. digital internationalisation.
Jest autorką, współautorką lub redaktorką licznych monografii i artykułów m.in. z zakresu zarządzania marką, strategii umiędzynarodowienia przedsiębiorstw i modeli biznesu, w tym m.in. takich monografii, jak: “Digital internationalization of firms – strategies, challenges and legal aspects” „”Country-of-origin effect in international business: strategiac and consumers perspectives”, „Disruptive platforms. Markets, ecosystems, and monopolists”, „Zarządzanie marką”, „Zarządzanie silną marką”, „Alianse marketingowe. Partnerstwa przedsiębiorstw dla zwiększenia konkurencyjności” oraz „Międzynarodowe strategie marek. Perspektywa przedsiębiorstw z rynków wschodzących”, “Internet a zagraniczna ekspansja przedsiębiorstw”, Modele biznesu polskich przedsiębiorstw”, „Strategie umiędzynarodowienia polskich przedsiębiorstw w warunkach akcesji Polski do Unii Europejskiej”.
Za działalność naukową i dydaktyczną uzyskała liczne nagrody, w tym m.in. m.in. nagrodę Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego za działalność dydaktyczną oraz nagrodę Polskiego Towarzystwa Naukowego Organizacji i Kierownictwa za najlepszą monografię habilitacyjną, a ponadto nagrody za najlepsze artykuły na krajowych i międzynarodowych konferencjach naukowych.
Jest członkiem międzynarodowych stowarzyszeń naukowych Academy of International Business (AIB) i European International Business Academy (EIBA), a także z Polskiego Naukowego Towarzystwa Marketingu.